miercuri, 17 aprilie 2024

Estonia – grijă și dedicare

În luna martie, cu ocazia unei mobilități Erasmus+, 4 eleve însoțite de directorul adjunct al Școlii Gimnaziale ”Ion Creangă” Suceava, domnul Beligan Ionuț, au vizitat o școală din Estonia, vechi partener și de nădejde al școlii. O școală mică, din orășelul Paide, la 90 km de Tallinn, capitala Estoniei. O școală specială, pentru copii cu nevoi speciale, de care fetele noastre au rămas puternic impresionate. Iată ce spun ele: Ioana Șutac, clasa a 7-a: ”Vizitarea unei școli pentru elevi cu nevoi speciale a fost o experiență inspirațională atât pentru mine, cât și pentru colegele mele. Participarea la ore mi-a deschis noi perspective și m-a ajutat să înțeleg cât de dedicați sunt profesorii acelei școli pentru a putea empatiza cu elevii. Sistemul de educați edin Estonia este considerat printre cele mai performante și incluzive din Europa și am putut observa de ce: digitalizarea lecțiilor, libertatea acordată atât elevilor, cât și profesorilor”. Carina Nichifor, clasa a 6-a: ”Nurme Kool e o școală mică, dar foarte bine dotată: mobilier nou, table inteligente, calculatoare și videoproiectoare de ultimă generație. Clasele au un număr mic de elevi, maxim 10 și au și profesori de sprijin pentru elevii care au nevoie de ajutor. Copiii sunt foarte prietenoși. Vin și te îmbrățișează chiar dacă doar le-ai zâmbit. O dată pe săptămână au oră de ”relaxare”, cu o cățelușă pe nume Donna, dresată pentru a ajuta copiii. Este pus foarte mult accentul pe natură. De exemplu, la ora de biologie am făcut o drumeție până într-un loc amenajat de copii și am făcut un foc. A fost interesantă și ora de fizică. Nu este multă teorie, dar se fac multe experimente pentru a se înțelege mai ușor natura fenomenului fizic. Cel mai mult apreciez faptul că scopul școlii nu este să ajungă toți copiii olimpici, ci îi îndrumă pentru a se putea integra mai târziu în societate”. Miruna Istrate, clasa a 7-a: ”Experiența mea Erasmus în Paide, Estonia, a fost una cu adevărat remarcabilă și de neuitat. Am avut ocazia să învăț de la profesori estonieni, alături de elevi estonieni, am participat la diverse activități în interiorul școlii sau în aer liber. Sunt recunoscătoare pentru această oportunitate și această experiență va rămâne întipărită în inima mea.” Alexia Miron, clasa a 8-a: ”Sunt recunoscătoare că am avut privilegiul de a vizita o școală din Estonia prin intermediul mobilității Erasmus+. Am putut observa că această instituție oferă o gamă largă de dotări adaptate nevoilor individuale ale fiecărui elev. Sălile de clasă sunt echipate cu tehnologie modernă și cu instrumente de învățare interactive. În plus, există săli de terapie senzorială, laboratoare și ateliere impresionante. Cadrele didactice sunt mereu prezente pentru a oferi îndrumare și suport elevilor. Noi am fost primiți cu căldură și cu brațele deschise.” Ionuț Beligan, director adjunct al Școlii Gimnaziale ”Ion Creangă” Suceava: ”Altă lume! Calzi, calmi, primitori, zâmbitori. Cât despre școală, ce am putea spune? Noi visăm să avem ce au ei: laboratoare ultradotate, sală de sport dotată cu echipamente speciale pentru diverse activități și afecțiuni, biciclete, role. Însăși construcția e una specială, deoarece e una circulară, școala arată ca un OZN, cu spații decshise, luminoase. Am fost primiți cu căldură, am participat la orele lor, am învățat dansuri populare estoniene, am discutat pe diverse teme. A fost o experiență interesantă, iar fetele noastre au fost foarte încântate și au mărturisit că ar vrea să mai meargă în mobilități Erasmus. Sunt sigur că vor mai participa și la alte selecții, la noi în școală sau la colegiile unde vor studia în continuare.” Prof. Georgeta Cîmpan, coordonatoarea proiectului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu