Educaţia este îmblânzirea unei flăcări, nu umplerea unui vas. Socrate
miercuri, 13 decembrie 2023
Primele realizări din acest an școlar
Când vorbim de drepturile omului avem în vedere "de obicei înțelese ca drepturi absolut fundamentale la care o persoană are în mod inerent dreptul pur și simplu pentru că el sau ea este o ființă umană," așa cum se precizează în Convenția Europeană a Drepturilor Omului semnată în 1950 la Roma, în conformitate cu Declarației Universale a Drepturilor Omului adoptată la Paris în 10 decembrie 1948. Drepturile omului sunt astfel considerate ca fiind universale (se aplică peste tot) și egalitare (aceleași pentru toți). Aceste drepturi pot exista ca drepturi naturale sau ca drepturi legale, atât în legislația națională, cât și în cea internațională.
Pentru ca aceste drepturi să fie cunoscute și, mai ales, puse în practica zilnică, este nevoie de exercițiu, de activități de aprofundare, de experimentare a spiritului civic. Și concursurile școlare reprezintă o posibilitate de a pune în practică cunoștințele teoretice acumulate în lecțiile de Educație socială, dar și de a se raporta la realitățile societății în care trăiesc, de a imagina posibile soluții pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă generația lor în general și comunitatea lor în special.
Concursul „Drepturile omului, drepturile mele” este un asemenea exemplu de activitate cu scop educativ social. Etapa județeană a acestei competiții s-a desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava. Munca serioasă, determinarea, seriozitatea cu care au muncit elevii și profesorul coordonator (Gabriela Aungurencei) au făcut ca ambele echipaje calificate în această etapă să aibă un comportament excellent.
La gimnaziu, premiul I a fost câștigat de echipajul școlii noastre, alcătuit din elevii Damian Tudor, Mihalciuc Rareș și Ursan Teodora, cel de-al doilea echipaj, cu același profesor coordonator, obținând o binemeritată mențiune.
Participarea s-a realizat în echipaje de câte trei elevi, fiecare echipă susținând câte trei probe: Proba Teoretică – lucrare scrisă pe tema drepturilor omului, care să coreleze explicit problematica drepturilor omului cu cea a democrației, având ca suport informațional Declarația Universală a Drepturilor Omului; Proba practică – aplicativă (secțiunea voluntariat) - proiect pentru realizarea unui ONG care să militeze pentru apărarea drepturilor omului; Proba artistică (secțiunea fotografie) – fotografii care să ilustreze respectarea/ încălcarea drepturilor omului.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu