luni, 13 mai 2024

In elita nationala

Era început de am școlar. Preluam o altă clasă a cincea. Emoții și la ei, și la mine. Pentru că, oricât de mulți ani ți se încolonează în spate, ca vârstă și vechime, mereu rămâne loc și pentru noii învățăcei, mereu inima unui profesor are brațe cu care să-i îmbrățișeze pe cei ai căror ochi îl privesc ca pe un maestru. O asemenea pereche de ochi mă urmărea din banca a doua de la fereastră. Și nu doar ochii. Întrebările cu care m-a abordat, precum și răspunsurile oferite întrebărilor mele, mi-au dezvăluit nu doar o minte ageră și o educație aleasă, ci și o curiozitate inteligentă și o pasiune pentru lectură cum rar se mai întâlnesc azi.
Anii școlari în care am lucrat împreună aveau să îmi demonstreze că nu m-am înșelat. Curiozitatea, care e, poate, întâiul semn al inteligenței umane, a înflorit, iar lecturile i-au dat siguranță și verb, prezentările proiectelor pe care le avea de realizat, fie individual, fie în pereche, fie în echipă, fiind adevărate spectacole de elocvență, colegii și profesorul ascultându-l fascinați.
În ultimul an de gimnaziu am lucrat foarte puțin împreună, doar câteva săptămâni. Așa au fost vremurile. M-am bucurat să aud de la colega mea că vrea să meargă la olimpiada de istorie, așa cum îl îndemnasem în clasa a VII a. Știam că va face față cu succes provocării. Și nu m-am înșelat. La etapa județeană s-a clasat primul. Pe subiecte dificile, despre care colega mea, care a condus delegația Sucevei la Brașov, la etapa națională, spunea că nu au fost deloc ușoare, gimnazistul nostru a luat un punctaj foarte bun, 92,5 puncte, obținând mențiune și fiind unul dintre cei doi premiați ai echipei județului. Ceea ce e cu atât mai meritoriu, având în vedere că a fost prâslea echipei. Un Prâslea cel Voinic! Bravo, TUDOR DĂMIAN! M-am bucurat enorm la aflarea rezultatului. Ai pus o cărămidă frumoasă și solidă la edificiul care se numește Școala Gimnazială Ion Creangă Suceava. Ai contribuit, și nu doar cu această realizare, la scrierea istoriei unei școli care se străduiește să crească frumos. Fii sănătos și rămâi curios! Rezultatele nu vor întârzia să te răsplătească. Mulțumiri, prof. DANIELA BALTARU, pentru dragul cu care îi crești pe școlarii noștri! Să fie acesta doar începutul unor realizări remarcabile!

Un comentariu: