marți, 7 septembrie 2010

SWOT rapid pe Congres

Zic gurile rele-întâlnite pe varii forumuri- că a fost prost organizat şi că nu s-a făcut mai nimic şi că a fost un eşec şi că...Acri strugurii, fir'ar! Şi chiar nu văd de ce atâta răutate, atâta frustrare, atâta mizerie aruncată gratuit.
N-or fi fost toate excelente, dar de aici şi până să negi-şi unii o fac zgomotos şi vehement- importanţa unui asemenea eveniment este o distanţă uriaşă. Într-o analiză SWOT fugară, situaţia, aşa cum o vede un participant pentru întâia oară la asemenea eveniment, ar arăta cam aşa:
Puncte tari:
0000- prioritatea priorităţilor- lecţie de patriotism viu, pragmatic, constructiv, prin invitarea/participarea delegaţiilor de cadre didactice din întregul spaţiu istoric românesc. Dacă ar fi fost doar acest aspect şi era deja extraordinar. Care politician român cu discurs sforăitor a reuşit să facă ceea ce a reuşit acest energic, entuziast şi generos Viorel Dolha, pe care l-am cunoscut pe net, care mi-a răspuns la absolut toate mesajele pe care i le-am trimis(unele stupide, venind din necunoaştere!): adunarea, în acelaşi spaţiu, a delegaţilor din Basarabia, din nordul Bucovinei, din Voivodina şi de pe Valea Timocului,etc.? I-am văzut pe ai mei de pretutindeni, le-am auzit vorba românească, le-am admirat devotamentul, răbdarea şi credinţa, i-am aplaudat cântecul, le-am cerut acordul pentru a încerca proiecte comune...
000- stabilirea şi organizarea departamentelor AGIRo, pentru ca asociaţia să devină activă, lucrativă, să-şi poată urmări obiectivele şi să asigure o bună comunicare între membrii ei
1. larga deschidere a organizatorilor către întregul corp didactic din România, atmosfera deschisă, atitudinea prietenoasă, jovialitatea coordonatorilor acţiunii
2. crearea unui cadru propice pentru intercunoaştere, interrelaţionare, schimb de experienţă, brainstorming...ca premise ale unor viitoare colaborări
3. prezenta, fie ea şi fariseică ori de faţadă, a unor politicieni care au trebuit să răspundă la întrebări incomode ori de-a dreptul jenante şi au făcut-o aşa cum s-au priceput, permiţând auditoriului să-i cunoască aşa cum sunt în realitate
4. curajul de a spune lucrurilor pe nume în prezenţa celor investiţi, temporar, cu gestionarea sistemului
5. şansa de a lua cuvântul oferită tuturor participanţilor, moderaţi cu calm şi profesionalism, de membrii Consiliului Director AGIRo:Cătălin Diaconu, Margareta Gheorghiţă, Aprilia Gălbenuş, Adina Tulbure, Gheorghe Amaicei, Dan Parpală, Viorel Dolha, Ecaterina Rupesac
6. prezenţa la lucrări a unor edituri de prestigiu în domeniul educaţional, a IRSCA EDUCATION; Siveco, INTUITEXT, Centrul Educaţia 2000+, etc., prin materialele expuse şi adevărate cursuri de formare susţinute, au făcut ca bagajul cu care ne-am întors de la malul mării să fie cu mult mai voluminos, atât la propriu(Intuitext a organizat o tombolă, oferind câştigătorilor materiale proprii- eu însămi sunt o câştigătoare a lecţiilor de geografie!)
7. posibilitatea cunoaşterii activităţii educaţionale a diverse asociaţii ori unităţi şcolare- superbe spectacolele prezentate de învăţătorii ialomiţeni ori de cei ce au format şi îndrumă grupul "Prietenia" de la Mihail Kogălniceanu- Constanţa
8. oferta generoasă de cazare şi masă pentru participanţi şi pentru familiile acestora...............şi ar mai fi şi altele, dar cred că esenţa a fost atinsă.

Puncte slabe:
1. termenul de înscriere lărgit până mult prea aproape de deschiderea lucrărilor, ceea ce a generat problemele de cazare, în condiţiile în care numărul celor prezenţi ce trebuiau "încartiruiţi" a fost cu mult mai mare decât se ştia iniţial
2. inexistenţa/încălcarea unor reguli de protocol iniţial; mi-ar fi plăcut(dar nu spun că modul în care gâdesc eu ar fi cel mai...) să fie prezentaţi membrii prezidiului la deschidere şi, mai ales, delegaţiile de români de dincolo de frontiere; ar fi fost un moment de o emoţie deosebită, de vibraţie românească autentică. Dar...totdeauna există timp pentru "data viitoare"
3. nerespectarea programului anunţat; sunt convinsă că anul viitor, la Slobozia, se vor corecta aceste mici "derapaje" pentru ca evenimentul să fie "şi mai şi!"
4. o prea mare monotonie a lucrărilor; poate că n-ar strica, la viitorul congres, niscai activităţi practice, aplicative, care să antreneze pe participanţi, să rupă firul linear ce trăgea, pe unii, la somn(ateliere de lucru, concursuri ad-hoc...etc)
5. gălăgia făcută de participanţi, aceştia uitând, uneori, cât de deranjant este ca, atunci când tu, educatorul vorbeşti, auditoriul să nu te bage în seamă;

Oportunităţi:
1. şansa de a ne face prieteni noi(Hia, ce faceti, Lena, Lavinia, Maria, Mirela...etc?)
2. premisele realizării de proiecte în parteneriat cu şcoli, asociaţii şi grupuri din întreg spaţiul românesc, cu scopul principal de a contribui la consolidarea/păstrarea identităţii naţionale în vremurile acestea globalizante

Ameninţări:
1. reaua credinţă a unora dintre noi
2. deteriorarea condiţiei dascălului, care ar putea împiedica participarea la acest gen de activităţi din motive strict materiale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu