duminică, 18 aprilie 2021

Ramas bun! Pe data viitoare, prieteni!

S-a încheiat o săptămână mai...altfel pentru școala noastră. O săptămână... ciudată, pentru că am lucrat oarecum fragmentar: clasele a VIII a în activitate, dar nu față în față, ci doar on line, celalalte în vacanță (spre invidia celor nevoiți să facă teme, să fie ascultați, să se ascundă în spatele bulinelor colorate....): N-am mai avut niciodată un astfel de program deocheat, dar nevoia te învață, iar ordinea ierarhică te oblică să te supui, așa încât bucuros le-am dus (și încă o să le mai ducem) pe toate. Dincolo de starea aceasta de nedumerire și inconfort, acest mod de lucru ne-a facilitat prezența în vizita virtuală de proiect Erasmus+ care s-a desfășurat între 12-16 aprilie, gazdele noastre fiind școala parteneră din Palermo, Sicilia. Chiara, coordonatoarea echipei italiene, a realizat un program dens și nu s-a lăsat până nu și-a atins toate obiectivele, moderândîntâlnirea a peste 60 de cadre didactice din cele 6 școli partenere. A fost o experiență inedită pentru toată lumea, am mai întâmpinat probleme tehnice, am mai pierdut conexiuni, dar am finalizat cu succes o întâlnire ce părea, inițial, greu de gestionat. Au fost prezentate activitățile derulate de fiecare școală parteneră, s-a făcut un schimb de bune practici, s-a discutat despre problemele specifice fiecărei școli, îndeosebi cele legate de violență, de rolul mediatorilor școlari, de comunicare și integrarea copiilor cu cerințe educaționale și, cum altfel, am vizitat Palermo și ne-am delectat cu gastronomia siciliană, ce diverse tradiții și obiceiuri, cu muzică și dansuri specifice, am poposit în diverse locuri cu profunde semnificații pentru locuitorii orașului în care, cu peste 150 de ani în urmă, se stingea Nicolae Bălcescu... Totul virtual doar, din păcate. Chiar și așa, a fost un bun prilej de a întâlni oameni frumoși, entuziaști, creativi, oameni veseli și prietenoși, oameni pentru care școala este mai degrabă prima casă, o casă pe care și-o doresc a fi tot mai deschisă, tot mai prietenoasă, tot mai sigură pentru cei care pășesc dincolo de ușa ei de intrare. S-au făcut analize, s-au împărtășit idei, s- proiectat viitoarea (și ultima) întâlnire de proiect pe care ne-am dori-o, cu toții, normală, firească, față în față. Vom vedea ce ne rezervă următoarele luni în problema pandemiei pentru a putea hotărî, în cunoștință de cauză și în deplină siguranță, modul de lucru. Până atunci, echipa de lucru a școlii, coordonată de prof. Georgeta Cîmpan, și -a asumat sarcinile de lucru pentru întâlnirea ce va avea loc în Tenerife și pentru realizarea produselor finale ale unui proiect care ne e tare drag- Medierea disputelor de către mediatorii școlari.Arrivederci, Palermo!Esperamos verte, Tenerife!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu