joi, 20 iulie 2017

1. PARTENERIATUL ȘCOLAR INTERNAȚIONAL ÎN PROIECTUL "WHO'S AFRAID OF THE BIG BAD WOLF? PREDATORS IN NATURE AND CULTURE."

         Când, într-o zi a iernii 2011, am găsit informaţii despre propunerea de proiect a unei colege poloneze, am jinduit; îmi doream să fie şi copiii şcolii mele implicaţi într-un asemenea proiect, să profite de o asemenea oportunitate de a învăţa altfel şi, mai ales, de a cunoaşte alte sisteme educaţionale, de a putea compara ce fac ei cu ce fac alţii, de a cunoaşte lumea existentă înafara spaţiului natal. Am trimis într-o doară mesaj către Wioletta şi, surpriză: ne-a acceptat, deşi îi spusesem că nu avem nici un fel de experienţă în domeniu. M-am bucurat enorm şi am început o asiduă corespondenţă, pentru a negocia calendar de activităţi, produse finale, modalităţi de lucru, întâlniri de proiect, etc. N-a fost foarte simplu,dar nici chestii insurmontabile n-am întâlnit, mai ales că toţi partenerii au dovedit multă înţelegere şi dorinţă de a ne ajuta, iar engleza mea învăţată by myself făcând faţă destul de bine bombardamentului on line care a urmat. Fiind la prima experienţă de gen(mai fusesem în mobilităţi individuale doar), am pus mereu întrebări, atât partenerilor, cât şi personalului de la ANPCDEFP,am primit îndrumări punctuale, astfel încât am putut expedia la timp aplicaţia către agenţia naţională. E un fel de a spune, că de fapt a expediat-o unul dintre elevii mei, căci eu am plecat într-o mobilitate individuală în Finlanda cu puţin timp înainte de deadline, astfel încât elevul meu(mulţumesc, Silviu!!!) a fost "maestrul de ceremonii" în printarea/semnarea/verificarea şi expedierea materialului la Bucureşti, eu monitorizându-l prin telefon şi e mail. A urmat aşteptarea. Până în vară. Lungă aşteptarea şi plină de emoţii. Am avut şi coşmaruri. În toate eram respinşi, ba şi certaţi. Zilele de vară treceau greu de tot, părând că abia se târăsc, de unde erau, cândva, teribil de grăbite.Şi a venit rezultatul: Mai întâi afişat pe situl agenţiei şi apoi anunţat prin e mail: Nr. 5794 / 28.06.2011 Către , Scoala cu cls. I-VIII Nr. 9 Ion Creangă Suceava Stimată doamnă director / Stimate domnule director, Vă mulţumim pentru interesul acordat Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii si ne face plăcere să vă anunţăm că aplicaţia depusă de instituţia dumneavoastră si înregistrată cu numărul de referinţă 11-PM-695-SV-PL a fost evaluată pozitiv, obţinând un punctaj total de 100 de puncte. Parteneriatul are aprobat un număr suficient de parteneri pentru a primi finanţare. Vă rugăm să urmăriţi cu atenţie materialele informative si anunţurile afisate pe site-ul www.llp-ro.ro si să completaţi Contractul respectând precizările formulate pe site. Pentru a veni în sprijinul dumneavoastră, ANPCDEFP va organiza în lunile octombrie-noiembrie 2011 reuniuni cu beneficiarii în vederea clarificării tuturor aspectelor legate de managementul proiectului si organizarea mobilităţilor transnaţionale. Data exactă a acestor reuniuni va fi anunţată pe site-ul Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii. Vă felicităm si vă dorim mult succes în activitatea dumneavoastră. Coordonator Dept. Comenius Corina Popescu Deci...aşa a început "Whos afraid of the big bad wolf?"

A fost o ocazie extraordinară pentru noi, ocazie de a cunoaște, de a învăța, de a compara- moduri de viață, mentalități, școli și școlari, oameni și locuri, tradiții și actualitate. Câte ceva despre proiectul nostru aici. Si aiciaiciaici și aici. Și aiciaici și aici. Am invîțat de toate. Am și creat. A fost o experiență de neuitat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu