marți, 22 octombrie 2019

Sub umbrela Erasmus+

Luni, 21 octombrie 2019, la Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Suceava a avut loc a treia întâlnire în cadrul proiectului „Deliberative mediator leader students”, proiect coordonat de o unitate școlară similară din Sakarya, Turcia(proiectul cu nr. 2018-1-TR01-KA229-059667-6). Proiectul se derulează pe parcursul a doi ani școlari, respectiv 2018-2019 și 2019-2020. În proiect lucrează echipe din șase țări partenere, pe lângă coordonatorii din Turcia și echipa din școala noastră fiind implicate școli din Grecia, Italia, Polonia și Spania. Pe fond, proiectul vizează ceea ce alţii utilizează de mai mulţi ani în şcolile occidentale: „peer mediation”. Nu e un concept nou, aşadar, doar că organizaţia noastră şcolară nu l-a utilizat până acum, nici teoretic, nici în activităţile practice. Scopul pe care ni l-am propus este acela de a crea o reţea de mediatori – profesori şi elevi – care, prin intervenţia lor promptă, să asigure un climat propice desfăşurării întregii activităţi şcolare, prin soluţionarea promptă şi reducerea conflictelor din şcoli, îmbunătăţind relaţiile dintre elevi (relaţii aflate într-un evident proces de degradare), dintre aceştia şi profesori, dintre elevi şi părinţi ori dintre profesori şi părinţi. Urmărim, înainte de toate, familiarizarea elevilor cu conceptul de mediere, precum şi exersarea unor role-play-uri pentru ca, odată înţeles mecanismul acesteia, să poată fi utilizată ca modalitate reală de soluţionare a situaţiilor tensionate, conflictuale din şcoli, ca alternativă la metodele utilizate acum – scăderea notei la purtare, eliminarea temporară, exmatricularea sau chiar abandonul şcolar. “Ne bucurăm să fim gazdele unui eveniment atât de important pentru comunitatea noastră școlară, dar și pentru comunitatea locală din care facem parte. Avem, astfel, ocazia să împărtășim experiență și să învățăm unii de la alții, din experiența școlilor partenere în problematica pe care o abordează proiectul, acela al implicării elevilor în găsirea de soluții pentru a construi o școală mai prietenoasă, mai liniștită, mai sigură pentru toți ” a spus, în cuvântul de întâmpinare, prof.dr. Luminița Martiniuc, directorul școlii. “Proiectul în care suntem implicați abordează o problemă tot mai actuală nu doar la noi, ci în tot ceea ce înseamnă sistem educational. Suntem conștienți că pentru numeroase <> ce apar în relațiile dintre elevii nostri se pot găsi soluții chiar de către aceștia, astfel încât să nu fie nevoie mereu și neapărat de intervenția unui adult, pe care, în general, elevii îl văd ca pe un intrus. Cu aceste gânduri ne-am implicat în acest proiect derulat sub umbrela Erasmus+ și cu speranțe serioase am abordat sesiunile de formare a elevilor mediatori. Am abordat diverse situații cu care se confruntă elevii nostri, am identificat calitățile pe care ar trebui să le aibă un mediator, pașii de urmat pe parcursul activităților de mediere, situațiile în care pot ei interveni, etc. Ne dorim ca sămânța sădită acum în mintea și sufletele celor 70 de elevi mediatori să ajungă să dea roade cât mai curând.” a completat prof. Georgeta Cîmpan, coordonatoarea echipei de proiect a școlii. Săptămâna de lucru a celor șase echipe de proiect a început cu o ceremonie oficială, desfășurată în sala de sport a școlii, ceremonie care a oferit tuturor participanților ocazia ca, pe lângă parada drapelelor, să asculte muzică și să vadă dansuri tradiționale din fiecare țară pregătite de elevii de azi și de ieri ai școlii, sub îndrumarea și cu ajutorul prof. Viorica Murărașu, Alexandrina Jijie, Adrian Șoiman și Oltea Prelucă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu