marți, 1 iunie 2021

Altfel de istorie.....

Tocmai am primit confirmarea faptului că elevii mei sunt cei mai cei! Da, da, chiar așa! Cu toată nebunia creată de pandemie, se mai întâmplă și lucururi minunate în viața unei școli ce încearcă mereu să se reinventeze. Așa s-a întâmplat și de curând, cu ocazia concursului „Putna 1871: Serbarea tuturor românilor”. Aceasta a fost tema celei de- a douăsprezecea ediții a concursurilor „Spune-mi o poveste pentru suflet”. În competiție s-au putut înscrie copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 14 ani. Am dat sfoară-n țară atunci și câțiva copii s-au înscris cu creațiile lor, fie literare, fie plastice. Unii mi le-au trimis să le văd înainte de a le expedia la adresa organizatorilor, alții, nu. Pe cele pe care le-am primit le-am apreciat și eu, încurajându-i pe micii autori. Și a venit momentul adevărului, anunțarea premiilor. Câtă bucurie să îi regăsesc printre ocupanții podiumului pe: Lorena Bozăian, David Duțu, Vasile Polocoșer, Iustin Rebenciuc, Radu Gherman, Alex Ungureanu, Daria Diac, unii premiați de două ori chiar, pe lângă premiul de podium primind și diverse premii speciale. Bravo, dragii mei! Vedeți? Dacă vrei, poți! Dacă nu participi, nu ai nici o șansă să câștigi! Veți merge, dragii mei, la Putna, în 16 august, pentru a vă primi premiile! Ctitoria lui Vodă Ștefan vă va primi cu căldura altarului ei și a oamenilor adunați la hram! Veți păși, probabil nu pentru prima oară, dar cu siguranță mai emoționați pe aleile care, acum 150 de ani, au simțit pașii românilor veniți de pretutindeni spre a-l preamări pe viteazul Domn și pentru a-și împleti năzuințele de Românie Mare! Să vă bucurați! Să fiți mândri de ceea ce ați realizat! Să munciți mereu nu doar pentru voi, ci și pentru România, țara care nu poate fi altfel decât sunt oamenii ei!

Un comentariu: