luni, 24 aprilie 2023

Școala altfel- ziua I

A fost, pentru a VIII a A, despre starea de bine. Ne-am rupt, pentru câteva ceasuri, de obișnuita relație catedră-bancă, de ecuații și formule, de izotopi și hidrodinamică, de subordonate și ecosisteme. Ne-am jucat. Da, ne-am jucat de-a binelea. Ne-am tras cu sfoara (nu pe sfoară), am alergat prin cercuri, am traversat un „râu” cu mijloace elementare, am cărat ouă cu lingurița, am transferat apă dintr-un vas în altul fără să folosim mâinile, am mâncat mere care se bălăngăneau prinse într-un fel de undițe, de asemenea fără să utilizeze mâinile. Am experimentat munca în echipă, atenția, îndemânarea, dexteritățile personale, capacitatea de comunicare și cea de cooperare, toleranța, într-ajutorarea etc. Am încercat să ne și gospodărim: ne-am adus materialele de lucru la locul de joacă, la sfârșit am făcut curățenie, pentru ca alți copii să poată folosi terenul de sport pentru activitățile lor. Am aplaudat pe cel mai îndemânatic, pe cel mai săritor și de mare ajutor, pe cel mai perseverent, pe cel mai bun organizator de echipă, pe cei care, fiecare în felul lor, s-au remarcat în derularea activităților care ne-au scos din obișnuitul program școlar. Ne-am premiat cu bomboane. Am stat în soare, într-o lumină de care ne-a fost tare dor. Am stat câteva ceasuri afară, în aer liber, și, mai ales, am fost copii. Copii veseli. Copii jucăuși. Copii energici. Copii bucuroși să facă altceva. A fost bine. Vrem și alte zile bune. De noi depinde.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu