sâmbătă, 30 septembrie 2023

Seara provocarilor

Greu ne urnim. Greu de tot. Suferim, așa cum spunea cineva, de sindromul întârzierii și asta nu face decât să adâncească distanța dintre noi, cei care furnizăm, mai ales, forță de muncă slab calificată și, în consecință, prost plătită, și cei care scot pe piață invenții, inovații, produse ale unei creativități debordante, rezultate ale cercetării, ale muncii intelectuale profunde și de durată. Programele noastre școlare sunt… cum sunt și nu facem decât să reluăm, la nesfârșit, ca un hamster în roata lui, o treabă care este tot mai puțin eficientă. Plecând de la asemenea constatări (și nu e doar la noi !), a luat naștere preocuparea pentru educația STEAM (inițial doar STEM), aceasta referindu-se la 5 subiecte: Science, Technology, Engineering, Art și Mathematics, respectiv știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică. Acest tip de educație ține de educația non-formală, ce își propune să promoveze și să utilizeze metode și mijloace de lucru bazate pe știință, investigare și analiză directă. Scopul acestui tip de abordare este de a crea un mediu de învățare provocator, în care copiii să își folosească abilitățile din cele 5 domenii pentru a rezolva probleme, să descopere soluții inovative printr-o varietate de opțiuni. Acest tip de educație e mai atrăgătoare și pentru că încurajează creativitatea și imaginația și îi plasează pe copii în poziția de cercetători și oameni de știință prin intermediul jocurilor. Probabil că asta s-a avut în vedere atunci când s-a conceput proiectul intitulat Noaptea cercetătorilor: să stârnească curiozitatea științifică, tehnologică, inginerească și matematică. Cu asemenea gânduri, grupuri numeroase de elevi ai noștri, sub supravegherea cadrelor didactice, au participat vineri, 29 septembrie 2023, au participat, în spațiul USV, la numeroase experimente și prezentări de produse ale cercetării. Curiozitate, provocare, încercări repetate, curaj, colaborare, îndrăzneală, răbdare, comunicare, perseverență, reziliență, toate astea și multe altele sunt exersate și de cei ce propun experimente, și de cei ce asistă, curioși, la realizarea lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu