duminică, 15 mai 2011

Păcat!

Mai ştiţi povestea aceea cu "muieţ'îs posmagii?"
Din nefericire, e o frântură din realităţile cotidiene. Nu vrem, domnule, să profităm de şansele care ni se oferă; nu ne pasă decât de lucruri mărunte; nu avem forţa să căutăm şi să producem schimbarea. Ca urmare, să nu ne mai mirăm că, mâine-poimâine, vom fi nevoiţi să ne târâm pe sub ştacheta pe care am lăsat-o tot mai jos mereu.
Supărarea mea dintr-o frumoasă dimineaţă de mai e pricinuită de anunţul următor:
Ca urmare a numărului extrem de mic de candidaturi primite pentru cea de-a doua ediție a Şcolii de vară ”Educaţia merită!” (8 instituţii de învăţământ) şi deoarece , cu excepţia Şcolii generale Dărmăneşti, Dâmboviţa, în toate celelalte formulare de aplicaţie am constatat că măcar un eseu era plagiat, total sau parţial , de pe diferite site-uri, fără ghilimele şi fără citarea sursei, fapt care duce la excluderea automată a candidaturii din competiţie, Şcoala de vară ”Educaţia merită!” ediţia 2011 se anulează.
Anul trecut am avut acceptul organizatorilor de a participa on-line la cursurile de vară şi, timp de o săptămână, nu m-am desprins de calculator. A fost o experienţă deosebită, am învăţat multe, mi-am făcut lumină într-o serie de probleme, am dialogat cu colegi din ţară şi cu organizatorii...Într-un cuvânt, a fost extraordinar. Abia aşteptam ediţia din acest an, ca să mai văd ce şi cum, tot on-line, pentru că programul e destinat exclusiv şcolilor din mediul rural. Şi, când colo, ce aflu? Că nu se vrea!!!! Nu se vrea, domnule, să se perfecţioneze lumea pe banii lui Patriciu!!! Nu se vrea să se experimenteze noul!!! Nu se vrea să se schimbe nimic, pe niciunde(cu excepţia celor de anul trecut, nişte oameni extraordinari, de altfel!) Ba, mai mult, că procedeul copy-paste pentru care îi cert pe elevii mei, se practică pe scară largă şi se afişează fără nicio jenă în situaţii cu totul şi cu totul oficiale........
Păcat, mare păcat! Ce să mai aştepţi? Când bunul Dumnezeu îţi dă, iar tu refuzi să bagi în traistă.....S-a irosit o şansă....aşa cum suntem campioni la irosit de toate. Până când?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu